DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO NASZE I NASZYCH KLIENTÓW!

Od 18 maja 2020 r. możemy się z Wami spotykać we wszystkich salonach Maniewski!
W jaki sposób dbamy o bezpieczeństwo w trakcie wizyty?

Drodzy Klienci.

Zgodnie z najnowszym rozporządzeniem i odmrożeniem III etapu gospodarki wracamy do pracy z dniem 18 maja 2020 roku.

W związku z powyższym od poniedziałku salony Maniewski funkcjonują w standardowych godzinach, czyli 9.00-21.00. Niestety ze względów bezpieczeństwa niemożliwe jest, by wszyscy styliści pracowali w tym samym czasie. W związku z tym wdrażamy system zmianowy polegający na zmniejszeniu liczby stanowisk pracy z zachowaniem minimum 1,5 m odległości pomiędzy.

Ze względu na czas wykonywania usług, który dotychczas był prognozowany, wydłużamy go w zależności od przeprowadzonej z klientem rozmowy, który udzieli nam odpowiedzi na następujące pytania:

  • Czy wykonywała Pani koloryzację u innego fryzjera przez ostatnie 2 miesiące?
  • Czy włosy były farbowane drogeryjną farbą?
  • Ogólna kondycja włosów?

Dodatkowo wydłużamy wszystkie usługi o 1h, by zabezpieczyć się w czas na dezynfekcję po KAŻDYM KLIENCIE.

Przyjmujemy klientów wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się za pomocą środków zdalnych, czyli telefonicznie, bądź za pomocą rezerwacji online.

Poczekalnie zostają wyłączone z użytku, co za tym idzie klient może zostać wpuszczony do salonu o konkretnej godzinie, wcześniej umówionej wizyty. Nie ma też możliwości wpuszczania osób towarzyszących. Rzeczy osobiste klientów przechowujemy w odpowiednio przygotowanych do tego workach jednorazowych, tak by nie stykały się ze sobą.

Wprowadzono bezwzględny zakaz używania, a także wyjmowania telefonów komórkowych, podczas wizyty w salonie.

Nie serwujemy również kawy/herbaty/prosecco w salonach – wyjątek stanowi woda w oryginalnie zapakowanych opakowaniach.

Klient w czasie potwierdzania wizyty zostaje poinformowany o tym, że nie może przyjść na umówioną wizytę, jeśli:

  • występują u niego objawy wskazujące na chorobę zakaźną,
  • jest w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny,
  • zamieszkuje z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie,
  • w ciągu tygodnia miał kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji.
  • Jeśli u klienta nie zaistniały przesłanki wymienione powyżej, należy go telefonicznie poinformować o obowiązujących zasadach bezpieczeństwa, w tym o przyjściu do salonu w maseczce (klient zdejmie maskę tylko na czas wykonania zabiegu, jeśli dotyczy on zasłoniętego obszaru twarzy) oraz zabraniu ze sobą rękawiczek jednorazowych.

Jeśli klient przyjdzie bez maseczki ochronnej/rękawiczek jednorazowych, aby usługa mogła się odbyć, salon zapewni je nieodpłatnie.

Klient przy wejściu do salonu myje ręce lub je dezynfekuje – będzie do tych czynności przygotowane stanowisko przed wejściem do salonu.

Stylistom natomiast każdorazowo przed rozpoczęciem dnia pracy mierzona będzie temperatura, a także przeprowadzany i dokumentowany wywiad o braku wstępowania objawów chorobowych oraz o braku kontaktu z osobą, która miała widoczne objawy chorobowe lub była narażona na kontakt z osobą zakażoną.

W trakcie wykonywania usługi u stylistów:

  • Obowiązkowe noszenie rękawiczek przy wykonywaniu usługi, jeśli rodzaj wykonywanej usługi na to pozwala (jednorazowe rękawiczki zmieniane po każdym kliencie lub wielorazowe myte i  dezynfekowane  pomiędzy klientami).
  • Obowiązkowe noszenie osłony ust i twarzy przez fryzjerów, a jeśli zabieg tego wymaga także gogli lub przyłbic – w naszym przypadku, korzystniejszym rozwiązaniem będzie noszenie przyłbic, które zostaną zapewnione.
  • Używanie ręczników jednorazowych wszędzie tam, gdzie jest to możliwe.
  • Wymiana ręczników i podkładów po każdym kliencie, w przypadku wielorazowych – pranie w temperaturze min. 60°C z użyciem detergentu.
  • Wykorzystanie peleryn jednorazowych lub wielorazowych odpowiednio zdezynfekowanych, lub pranych temperaturze min. 60°C z użyciem detergentu po każdym kliencie.
  • Zakaz używania, ale też wyjmowania telefonów komórkowych w trakcie wykonywania usługi.

Po zakończeniu wykonywania usługi:

  • Zdjęcie rękawiczek po każdym kliencie lub w razie potrzeby (uszkodzenie w trakcie wykonywania usługi) i usunięcie ich do kosza. Umycie, osuszenie i dezynfekcja rąk.
  • Sprzątniecie i dezynfekcja powierzchni dotykowych na stanowisku, na którym przebywał klient, narzędzi, urządzeń, a także innych powierzchni, których mógł dotykać (klamki, poręcze, włączniki, uchwyty, oparcie krzeseł itp.).
  • Od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno minąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji, zgodnie z jego instrukcją użycia, zanim następny klient zostanie obsłużony na tym samym stanowisku.
  • Przewietrzenie pomieszczenia.

Zapewnienie bezpieczeństwa w salonie:

  1. Za jedną z najważniejszych kwestii w zapobieganiu rozprzestrzeniania się koronawirusa uważa się  utrzymywanie czystości rąk — ich częste mycie wodą z mydłem lub dezynfekowanie (jeśli dłonie nie są w sposób widoczny zanieczyszczone). Zaleca się higienę rąk:
    • przed i po pracy z klientem,
    • po dotykaniu banknotów/kart kredytowych, klamek itp.,
    • przed dotykaniem ust, nosa czy oczu,
    • po zanieczyszczeniu rąk wydzieliną z dróg oddechowych, np. w przypadku kasłania, kichania,
    • przed i po skorzystaniu z toalety,
    • przed wejściem do pomieszczenia dla personelu,
    • przed i po posiłku, spożywaniu napojów.
  2. Noszenie rękawiczek nie może zastępować mycia rąk.
  3. Dezynfekuj dłonie przy kliencie, aby pokazać mu, że traktujesz higienę priorytetowo.
  4. Umożliwiaj klientom dezynfekowanie rąk w różnych punktach w salonie (przy drzwiach wejściowych, gdzie dezynfekcja jest obowiązkowa, przy wchodzeniu i wychodzeniu z salonu, przy recepcji/strefie roboczej, na stanowisku pracy).
  5. W miejscach publicznych, w tym, w salonie fryzjerskim obowiązkowe jest noszenie osłony ust i nosa. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pracownicy mogą dodatkowo zastosować gogle ochronne lub przyłbice.
  6. Należy unikać dotykania oczu i ust.
  7. Zaleca się, aby odzież robocza była prana codziennie i przechowywana w czystym, zamkniętym miejscu.
  8. Używaj odzieży roboczej tylko do pracy z klientem.
  9. Obuwie robocze dla pracowników powinno być używane wyłącznie w pracy.
  10. Stosowanie jednorazowych okryć, ręczników, podkładów, peleryn itp. dla każdego klienta. Jeśli nie ma takiej możliwości, materiały wielorazowe należy po każdym kliencie uprać w temperaturze minimum 60°C z użyciem detergentu.
  11. Dezynfekcja każdego narzędzia i opakowania produktu po każdym kliencie. Obowiązkowa zasada to 1 fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla 1 klienta (grzebienie, nożyczki, spinki, szczotki itd.).
  12. W przypadku produktów dawkowanych, po każdym otwarciu opakowania zewnętrznego należy je czyścić i dezynfekować (należy zwrócić uwagę na łatwe w obsłudze elementy, takie jak aplikator). Przed użyciem szamponu, odżywki, maseczki, pasty do stylizacji, żeli itp., należy umyć ręce lub używać jak najwięcej narzędzi jednorazowego użytku takich jak szpatułki do pobierania produktu z miski,  z tubki itp.
  13. Dezynfekcja każdego stanowiska i umywalki do mycia włosów po każdym kliencie.
  14. Regularne sprzątanie salonu, mycie wodą z detergentem lub dezynfekcja.

Źródło informacji: gov.pl

ZAREZERWUJ WIZYTĘ

Wybierz interesujący Cię salon i umów się na wizytę:

SKLEP MANIEWSKI

Zajrzyj do naszego sklepu internetowego i skorzystaj z darmowej dostawy od 149 zł

Dołącz do nas

Razem z naszymi ekspertami przygotowujemy dla Ciebie specjalny newsletter. Sekrety pielęgnacji, inspiracje, podpowiedzi — wszystko, co chcesz wiedzieć o włosach w jednym miejscu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych przez M KLUB Sp. z. o. o. sp. k. w celu wysyłki treści marketingowych.