Rdzenni Aborygeni, nowoczesna Urban Geisha, futurystyczna Miss Robot, stylowe Retro i unikatowy Palm Motel – tak prezentuje się pierwsza kolekcja, którą Hair Masters Club stworzył dla marki FARMAGAN. Pięciu mistrzów fryzjerstwa (Maciej Maniewski, Paweł Kamiński, Ernest Kawa, Szymon Niemczyński, Mariusz Stawski) wraz z instruktorami Akademii Maniewski (Anną Sadowską, Natalią Winiarską, Aleksandrą Komenderą, Konradem Rotko i Adamem Ślipko) połączyli czas i przestrzeń, wyznaczając nowe kierunki rozwoju polskiego fryzjerstwa. W jaki sposób lata 50 kontrastują z odległą przyszłością, a wiedza rdzennych plemion spotyka się z wariacją na temat Dalekiego Wschodu pod adresem Palm Motel?
Słoneczne plaże z palmami, chłodna morska woda, ciepły piasek i gorący zachód słońca, a obok tętniące życiem, oświetlone neonami miasto. Witajcie w Palm Motel! Macieja Maniewskiego i Natalię Winiarską zainspirował przełom lat 80. i 90., styl prosto z Miami Beach. Specyficzne fryzury, łączące lekkość strzępienia włosów z ciężką podstawą, wracają we współczesnym wydaniu z pełnym wachlarzem stylizacji – od klasycznej i gładkiej, po mocną, z pazurem. Również kolorystycznie sylwetka stanowi wejście w nowy wymiar ciepłych odcieni na chłodnej podstawie.
Włosy od zawsze odgrywały w naszym życiu ważną rolę. U rdzennych plemion, „tych, którzy byli tu od początku”, określały status społeczny, wyznaczały miejsce w hierarchii. Sylwetkę Aborygen charakteryzuje klasyczna forma w podstawie fryzury, która upraszcza codzienną stylizację. – W tym elemencie bardzo dużą uwagę zwracamy na kształt głowy. W górnej części fryzury tworzymy większy ruch poprzez zróżnicowane cieniowanie i gradowanie włosów – wyjaśnia ścieżkę inspiracyjną Szymon Niemczyński, autor sylwetki. Tradycja łączy się w kolekcji AZYMUT z nowoczesnością.
W kulturze japońskiej gejsze uznawano za ambasadorki sztuki, wykształcone artystki zajmujące się muzyką, teatrem i kaligrafią. Dziś powiedzielibyśmy o nich trendsetterki. Kim jest Urban Geisha? To kobieta silna, hipnotyzująca, zdecydowana. Strzyżenie Pawła Kamińskiego uzupełniła koloryzacja Natalii Winiarskiej. To wariacja na bazie ultrafioletu, symbolu tajemniczości, magii, władzy, który króluje na wybiegach w 2018 roku. Technika przenikania się pasm może być dopasowana do włosów zarówno ciemnych, jak i jasnych.
Podróżom geograficznym kolekcji AZYMUT towarzyszą wariacje na temat upływu czasu. Miss Robot to kobieta przyszłości, silna, niezależna, praktyczna, ale też futurystyczna. Stworzyli ją Ernest Kawa i Konrad Rotko. Kobiety coraz częściej akcentują swoją osobowość poprzez fryzurę. Dominują geometria i kontrast jako klasyczne formy. Niebywałym w sylwetce Miss Robot jest plastyczność i wielofunkcyjność kształtu oraz koloru. Kobiety mogą bawić się uczesaniem, tworząc za każdym razem inną fryzurę: odważną, koktajlową, lekką, efemeryczną. Czasem wystarczy przesunąć przedziałek o kilka centymetrów. Kolorystyka jest chłodna, mocno klasyczna. Zaproponowane poziomy wydają się kontrastować ze sobą, jednak zaplanowane są w sposób decydujący o miękkim i swobodnym efekcie.
Na kolejnym biegunie znalazł się styl Retro. To powrót do okresu powojennego, czyli lat 50. Strzyżenie Mariusza Stawskiego zachowuje objętość podstawy włosów dzięki cieniowaniu wykonanemu na koronie głowy. Kolejnym ciekawym elementem fryzury jest grzywka, element dysproporcji. Zapomnijcie o zachowawczości. Anna Sadowska postanowiła przełamać skojarzenia mocnymi akcentami. Geometria i geometryczne wzory to domena stylu Retro, dlatego też przełożyły się na wykonanie podziałów do koloryzacji i dwukolorową stylizację.
Nad kolekcją AZUMUT pracowali również Aleksandra Komendera i Adam Ślipko, którzy zadbali o odpowiednią stylizację fryzur. Więcej na temat tej i innych kolekcji FARMAGAN znajdziecie na: www.farmagan.pl