Lato w/na głowie i na talerzu

Pielęgnacja włosów w dużej mierze powinna być uskuteczniana nie w łazience, ale w… kuchni. W końcu do ich piękna i zdrowia niezbędne jest dbanie o odpowiednią dietę i dostarczanie sobie składników odżywczych i witamin właśnie od środka. Lato sprzyja wypracowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych, więc jeśli nie wiesz, od czego zacząć swoją przygodę ze zdrową dietą – poniżej znajdziesz przykładowy jadłospis!

Śniadanie

Idealnym wyborem będzie jajecznica. Jajka zawierają biotynę, proteiny i witaminę B12. Do tego pieczywo – najlepiej pełnoziarniste. To źródło cynku i jeszcze większej ilości witamin z grupy B. Każdy dobrze zbilansowany posiłek powinien zawierać też warzywa lub owoce. Postaw na przykład na paprykę, która jest prawdziwym bogactwem witaminy C. Trwa też końcówka sezonu na szparagi, więc zdecydowanie warto po nie sięgnąć. Zawierają wapń, potas, magnez i selen, a ponadto są bardzo dobrym źródłem kwasu foliowego.

Obiad

Tutaj powinny pojawić się ryby morskie. Dzięki kwasom omega-3 i żelazu zapobiegają wysuszeniu skóry głowy. To im zawdzięczamy piękny połysk. Dobrym pomysłem jest też dodawanie do potraw oleju tłoczonego z orzechów lub oleju lnianego. Warto zaprzyjaźnić się z ciemnozielonymi warzywami, takimi jak: szpinak, brokuły, brukselka, sałata. Zawarte w nich duże ilości żelaza oraz witamin A i C w znaczącym stopniu wpływają na zdrowie i wygląd włosów, ponieważ są niezbędne do produkcji sebum. Podczas sezonu letniego, sięgaj też po rośliny strączkowe, takie jak na przykład bób! Warto wybierać też kurczaka. Stanowi źródło wysokiej jakości protein i zapobiega łamliwości włosów.

Przekąski

To świetna okazja do sięgnięcia po owoce i orzechy lub pestki (na przykład dynii).

Podobne wpisy